reklama

Reálne ciele homolobby alebo vybrané podtémy? Čo je dôležitejšie?

Dobrý deň p. Veselovský.Mrzí ma, že ste namiesto reagovania na mnou (a mnohými ďalšími) vypovedané obavy ako aj fakty zo slovenských aj zahraničných reálií (dokladované nereligióznymi odkazmi) reagovali iba na vybrané podtémy. Pre mňa kľúčovou otázkou nie je pôvod homosexuálneho cítenia ani jeho prejavy v podobe chlapov oblečených v latexe s bičíkom. Pre mňa kľúčovou je otázka postupov homolobby a jej cieľov v našej spoločnosti. A myslím, že by sme sa mali venovať najmä nim a ich dopadom na našu spoločnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (88)
logo francúzskeho hnutia La Manif pour Tous + výzva na zastavenie
logo francúzskeho hnutia La Manif pour Tous + výzva na zastavenie 

Som rád, že môžeme ako-tak kultivovane viesť tento dialóg, to je základ. Druhá dôležitá vlastnosť dobrého dialógu je, keď sme k sebe korektní = venujeme sa téme, neodbiehame k podružným témam a nepoužívame demagógiu či vkladanie slov a myšlienok do úst názorového oponenta. Verím, že súhlasíte, že takto je možné korektne a efektívne diskutovať (viac v závere).

Skúsme sa pozrieť, čo píšete. Znovu – ak si niečo zle vykladám, pokojne ma opravte.

AD Homolobby

„LGBTI aktivisti nemajú žiadne špeciálne postavenie ani v spoločnosti a ani v politike.“ Nemôžem súhlasiť, nakoľko keď sa pozrieme na zostavenie rôznych výborov a Rady vlády pre ľudské práva, tak tam je vašich zástancov akosi bohato oproti napr. vami spomínaných bojovníkov proti násiliu či rómskych aktivistov. Súhlasiť sa dá s tým, že je legitímne právo každého nechať sa zastupovať. Stále ma však mátajú tí LG, čo od vašich požiadaviek odskakujú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(Kopnutie do pápeža ste si mohli odpustiť, čo vy na to? Ozaj, a prečo ho spomínate? Odvolával som sa niekedy na náboženské hodnoty či autority, že máte potrebu ich vy spomínať?)

AD Nadpráva LGBTI

Pýtate sa: „Naozaj sa dnes môžem „oženiť" s človekom, ktorého nadovšetko milujem a roky spolu žijeme?“ Ak správne čítam, diskutér vám napísal, že sa môžete oženiť. Nehovoril o tom, s kým. Právo oženiť sa máte. To, že sa chcete oženiť s inou osobou, ako dovoľuje zákon, je otázka obsahu práva, nie jeho rovnosti, ktorá je tu pre všetkých. Tieto dva pojmy sa žiaľ v tejto agende demagogicky zamieňajú.

Ja chápem, že vám ide práve o ten obsah práva. Ale pomenúvajme teda tieto veci korektne. K vašej túžbe usporiadať si vzťahy s vašim priateľom som napísal už v predchádzajúcom článku, že "Na prvý pohľad sú partnerstvá legitímnou a ľudsky dopriateľnou požiadavkou, no len do momentu, kedy si uvedomíme, že ich zavedenie podkopáva jedinečnosť manželstva a rodiny ním založenej." Ďalšia argumentácia je v predchádzajúcom článku. Budem rád, ak budete reagovať najmä na ňu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

“Každopádne ak pán Čarnogurský vymyslí iný lepší, rýchlejší a lacný spôsob a bude nám bezplatne pomáhať, jeho pomoc alebo pomoc jeho šikovného syna uvítame.” – úprimne, neviem, čo rieši Čarnogurský, ani prečo ho spomínate. Ja som informáciu o vyriešení dedenia a zdravotnej dokumentácie (často to spomínané argumenty pre partnerstvá) čítal v rozhovore s p. Angyalovou. Ona to tvrdila.

AD Salámová metóda

Tento pojem som počul už veľmi dávno, určite mi ho nepredstavila Gabriele Kuby :). Rozumiem mu ako charakteristike nejakého procesu, ktorý je postupný pričom pridáva na množstve/intenzite - v tomto prípade charakterizuje postupné zvyšovanie požiadaviek LG ľudí na spoločnosť až po zákaz kritiky ich správania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„...ho predstavila ako nehoráznu stratégiu LGBTI aktivistov dosahovať stále viac a viac. Oklamala vás…“ – z tohto vášho tvrdenia mi vyplýva, že LGBTI aktivisti nechcú dosahovať stále viac a viac? Toto zodpovedne tvrdíte? O čom nám teda hovoria ciele aktivistov TOHO ISTÉHO hnutia v zahraničí? Zastavili sa pri registrovaných partnerstvách? Alebo šli cez manželstvá a adopcie až po zákaz kritiky ich správania?

"no pozrime sa na fakty a dnešnú realitu LGBTI práv na Slovensku. Naozaj ju niekto použil? Čo sme už dosiahli? Koľko koliesok „salámy" ohľadne právneho ošetrenia LGBTI partnerstiev sme už „zjedli"?" – prepáčte, bolo by veľmi krátkozraké pozerať sa iba na situáciu na Slovensku. Salámová metóda sa veľmi krásne uplatňuje v týchto otázkach v zahraničí. Francúzsko je žiarivým príkladom, však... Na druhej strane, slovenská saláma sa už tiež krája, nakoľko aj na vysokých postoch sa o tejto téme hovorí, máte samostatný Výbor ako súčasť poradného orgánu vlády (také niečo nemá ani rodina či napr. ľudia postihnutí násilím apod.), vaši aktivisti urputne bojujú v Rade vlády a v Stratégii ochrany a podpory ľudských práv budete mať samostatnú kapitolu. Ani deti ju tam nemajú, ani výhrada svedomia či náboženská sloboda tam nie sú. Takže, saláma sa krája, pán Veselovský.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ste smutný, keď sa hovorí, že to isté budú chcieť pedofili a polygamisti. Ja som spomínal príklad = realitu z Brazílie, kde boli zaregistrovaní 3 ľudia. Ja som si to nevymyslel, pán Veselovský. Muž a dve ženy. Kto nám teda zaručí tú pomyselnú hranicu? Vy pán Veselovský?

Tiež nerozumiem, čo s touto relevantnou otázkou v hlavách ľudí, ktorí počúvajú o dianí vo svete, majú práva žien a černochov. Vkladáte mi do úst slová a manipulujete. Odpovedzte na moje otázky - Kde skončia žiadosti o legitimizáciu a uzákonenie rôznych typov spolužití? Kto bude mať právo rozhodnúť O LEGITIMITE POCITOV a TÚŽIEB ľudí (o ktoré tu vlastne ide) a o ich (ne)realizácii formou zákonov?

K vašim slovám o pedofiloch – ja neporovnávam LGBT ľudí s pedofilmi. Znovu mi vkladáte slová a myšlienky. Porovnávam PROCES vylúčenia týchto dvoch inštancií zo zoznamu chorôb – homosexualita bola vylúčená r.1973 Americkou psychiatrickou asociáciou, pedofília sa v rovnakom procese tej istej organizácie ocitla minulý rok. Po tlaku verejnosti to označili za omyl. Máte vy v niektorých veciach pravdu... "Je to podľa mňa manipulácia a hyenistické prekrúcanie najhrubšieho zrna ..."

AD Homosexualizmus

- "nekorektný vedecky nepodložený „novotvar", ktorého cieľom je opäť ponižovať LGBTI ľudí." – beriem ako vaše tvrdenie. Okrem toho, že som ho použil iba 1x a aj to ako citáciu Vladimíra Palka (čiže znovu sa venujete iba okrajovej veci, nie podstate mojich obáv) ja si homosexualizmus vysvetľujem ako hnutie, prúd, ktorý pretláča požiadavky zhrnuté v mojom predchádzajúcom článku podložené X odkazmi na web. Týmto ste sa ale nevenovali a bol by som rád, keby áno. Pojem ako taký ma až tak nezaujíma, pokojne použime iný, dôležitý je obsah.

- na vašu ponuku stať sa gejom nebudem reagovať. Príde mi neprístojná. Hoci som čítal o takých prípadoch, kedy sa aj (ne)jeden z gej aktivistov (a tu zakladateľ časopisu Young Gay America) oženil do hetero manželstva, z vašej „ponuky“ akosi čitateľ môže nadobudnúť dojem, že som v mojom článku tvrdil niečo o sexuálnej orientácii, jej pôvode či možnosti zmeny. Až doteraz som sa k možnosti jej zmeny či k jej pôvodu nevyjadril (a práve týmto dvom veciam sa v diskusách venuje veľa pozornosti).

Na začiatku ste to boli vy, čo ste napísali: "V serióznej vede je to tak, že keď si na bludoch postavíte nejakú hypotézu, vo výskume vám zase vychádzajú len a len bludy. Hoci vyzerajú tieto výsledky logicky, preverovanie neobstoja. Odporúčam vám preverovať si kriticky pôvod vašich počiatočných téz a hlavne si preverte, či to, čo vám vyšlo, nie sú len plané a v tomto prípade mnohým ľuďom ubližujúce sofizmy."

AD Kto koho reprezentuje

"Vy máte jedného gej kamoša čo to povedal a tamten má iného „napraveného" a ďalší nežije v hriechu a abstinuje. To už sú traja. Áno, týchto troch LGBTI aktivisti nezastupujú. ... Verte mi, že ostatných LGBTI ľudí LGBTI aktivisti zastupujú." - hovoríte o vymyslených 3 ľuďoch, ktorých som ja nezmieňoval. Prosím, buďme seriózni. Ja som v mojom článku písal o ľuďoch na tribúne protestov vo Francúzsku a ďalších, ktorí nie sú stotožnení s tým, čo pociťujú a riešia to. Možno je to porucha ako hovoríte. Ďalej hovoríte o stovkách LG ľudí, ktorých aktivisti zastupujú. Ok, beriem. Na mojich príkladoch však vidieť, že je nemalá skupina LG, ktorých homolobby nezastupuje (ozaj, otázka na okraj - ako sa k LG dostali BTI ľudia? Bisexuáli - buď požadujú LG partnerstvá alebo v prípade ich hetero vzťahu nemusia nič riešiť; Transexuáli riešia zmenu svojho pohlavia, čo ak je im umožnené, znovu nemusia riešiť požiadavky LG ľudí; Intersexuáli sú ľudia s nejasným pohlavím pri narodení, čo sa rieši operačne).

AD Zvrhlé obrázky zo zahraničia

(na okraj - porovnanie počtu gejov na pride v Amsterdame s počtom v bratislavskom nákupnom centre nemôžete myslieť vážne. To už začínam mať pocit, že keď denne nestretnem geja, či dvoch, asi žijem vo vzduchoprázdne.)

Amsterdam som navštívil. Hoci nie na Gay pride, to mesto má niečo do seba, len keby nebolo plné dekadencie a úpadku. Neviem, čo je skvelé na hulení marihuany či polonahých ženách vo výkladoch. Akoby to boli kusy dobytka :( Bolo mi smutno (toto video o obchodovaní s ľuďmi asi poznáte)

Popravde, netúžim vidieť mužov v latexe, s bičíkmi a už vôbec nie s obojkom (ten pokladám za ponižujúci pre dôstojnosť človeka). Zároveň som presvedčený, že naozaj deťom neprospeje pozerať sa na takto oháknutých chlapov. Či by sa z nich smiali, či by plakali. Je to podľa mňa nedôstojné prezentovanie (čokoľvek vlastne prezentujú). Vlastne mám otázku - vám ako gejovi nevadí, keď si deti zapamätávajú ľudí s vašou orientáciou práve takto sa prezentujúcich? Nevadilo by vám, ak by sa vás dieťa opýtalo, že keď si teda gej, kde máš bičík, obojok a latex? Myslím, že zďaleka to nie je cool pre všetkých LG ľudí, čo vy na to?

Nadôvažok spomínate vykričané kluby a verejné domy a prečo na ne neútočím. Popravde, nemám silu riešiť všetky problémy sveta, aj keď mi je vždy smutno, keď okolo takého niečoho idem. Ten v sade Janka Kráľa mi tiež nie je ľahostajný.. A skoro vždy keď je možnosť sa pridať k nejakému takému protestu, som tam. Nie je mi jedno, ako „žijú“ tie ženy a muži. A malá perlička na záver - pred pár rokmi som napísal mail podniku, ktorý svoju vianočnú party prezentoval na billboardoch nahou ženou. A keďže som k prijímateľom zahrnul aj sponzorov spomenutých na billboarde, volal mi niekto z toho klubu, že čo si to dovoľujem, že z toho budú mať problémy a či chcem mať problémy ja. Bol to dlhý nepríjemný telefonát a mal som strach, čo bude nasledovať. S kritizovaním nahoty na verejnosti som však neskončil. Takže, dělám co múžu.

AD Požiadavky platené vládou

Zháňanie peňazí je drina, to máte pravdu. No nemôžete poprieť množstvo peňazí, ktoré šlo na projekty a na "projekty". Či je to šikovnosťou jedných a nešikovnosťou tých druhých, alebo skôr nastavením tzv. PRIORÍT a PODMIENOK žiadania o peniaze ako aj tém, na ktoré je možné žiadať a na ktoré nie a kto to celé nastavuje, nechám ako nezodpovedanú otázku. Aj keď odpoveď sa mi akosi natíska...

Na záver prichádza od vás štandardka v podobe narážok na financovanie cirkví. Ťažko zmysluplne a krátko debatovať, to samostatná téma, na ktorú som debatoval X krát. Spomeniem aspoň to, že ja sa finančnému osamostatneniu cirkví nebránim. Dodám, že keďže ste zbehlý v téme, určite viete, že práve Katolícka cirkev je súčasným nastavením rozdeľovacieho vzorca najviac znevýhodnená, pretože vďaka svojej početnosti dokáže ako-tak vyžiť (ozaj, tušíte, že človek, ktorý navštevuje chorých aj o polnoci, často nahrádza psychológa a poukazuje ľuďom na to, ako lepšie žiť, žije tak z 250-300 eur? Áno, nehovorím, že nie je X ďalších chudobných na Slovensku, ja len pre info koľko cca zarábajú kňazi). Len na okraj, alebo možno ako hlavnú myšlienku k financovaniu cirkví ešte spomeniem, že keby tieto prestali pomáhať v tých desiatkach sociálnych oblastí ľuďom, mali by sme obrovské množstvo chudoby a štát na kolenách. Viete, ony tie cirkvi tie peniaze nepoužívajú na honosný život svojich členov. Na záver dodám, že úprimne chápem tých, ktorým leží Cirkev v žalúdku a radi by jej neposielali svojich cca 7 eur ročne.

Záverom

Celkovo mám pocit, že najmä slovíčkarite, p. Veselovský, čo ma úprimne mrzí. Poďme ale späť k vývoju spoločenskej situácie a podstate môjho článku:

  • Popierate mnou popísaný vývoj tejto agendy v zahraničí? Popierate, že po registrovaných partnerstvách prišli požiadavky na manželstvá, adopcie, zákaz kritiky a dokonca súdy o manželstvo v kostole?

  • Popierate možnosť usporiadať si vzťahy pomocou inštitútov blízkej osoby a spoločnej domácnosti ako to tvrdila p. Angyalová v SME?

  • Popierate riziko vzniku žiadostí o polygamické partnerstvá?

  • Popierate požiadavky už aj na Slovensku na plnoprávne manželstvá a adopcie detí?

  • Popierate zodpovednosť LG aktivistov za súčasný stav a nastavenie spoločnosti voči nim?

Najdôležitejšou otázkou je, čo je dobré pre našu spoločnosť, pre konkrétnych ľudí, k nej sa vracajme. Pre mňa sú základom zdravé vzťahy, zdravé rodiny. A z toho vyplýva potreba vyzdvihovať, propagovať, posilňovať a podporovať manželstvo a rodinu ním založenú ako ideálneho priestoru pre manželov aj deti. Som presvedčený, že pre štát je to to najlepšie tiež. A znovu sa pýtam, kto bude nakoniec brániť homosexuálne cítiacich...

TOMÁŠ KOVÁČIK

PS: zopár námetov k zlepšeniu korektnosti dialógu z vašej strany, pokojne napíšte tipy pre mňa:

  • váš nadpis je sugestívny, k mojej fotke pridáva slová manipulácia a klamstvo a to sa mi až tak nepáči

  • na začiatku ste ma hneď sklamali vašim ohrdnutím mnou ponúkanej pomocnej ruky. Snažíte sa zo seba robiť obeť - radšej nastúpite do dobytčáku ako by ste žili v krajine medzi spoluobčanmi s názormi, aké mám ja? Tá veta je neúprimná, pretože keby ste to mysleli vážne, odsťahovali by ste sa už dávno, pretože tí ľudia tu žijú. A to moje názory sú umiernené, fanatikov treba krotiť na oboch stranách.

  • ‘neprekročil som svoje vlastné limity a ideologický tieň‘ – nepekné obvinenie, žiaden argument. Aké sú moje limity? Aký je ten ideologický tieň? Skúste byť konkrétnejší, rád sa nechám poučiť.

  • ‘demaskovanie lživej manipulácie v texte Tomáša Kováčika‘ – znovu silné a sugestívne slová lož a manipulácia

  • šikovne ma prirovnáte k šmejdom = žiadanú emóciu v čitateľovi tvoríte od začiatku

  • vkladáte mi do úst strašenie rozvratom národa

  • ’veríte, že som zmätený svojou ideológiou...‘ - nie je veľmi pekné byť nálepkovaný nejakou ideológiou. Keby som aspoň vedel, akou. Buďte konkrétny.

  • ‚pozrime sa na vaše manipulatívne lži‘ – ďalšie napadnutie

  • slová ako ‚bohapustá manipulácia‘ vyvolávajú ďalšie negatívne emócie čitateľa.

Tomáš Kováčik

Tomáš Kováčik

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

postupne ma skvelí ľudia navôkol priviedli k rozhodnutiu snažiť sa meniť veci k lepšiemu, nezostávať pasívny, bojovať za dobré veci, pomáhať ľuďom čo najviac to ide Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu